АНТИФРИКЦІЙНИЙ МАТЕРІАЛ "ATAS"
Призначення розробки:
Призначено для обробки робочих поверхонь що труться (які контактують) деталей будь яких механічних вузлів, Збільшуючи якість та укріплюючи при цьому їх поверхневий шар на молекулярному рівні.
Рекомендована область застосування:
Машинобудування, автомобілебудування, суднобудування, літакобудування, різноманітні види транспорту.
Переваги перед аналогами:
- універсальність при діянні на поверхневий шар, незалежно сталь це чи кольоровий метал (бронза, латунь, бабіту та ін.) або їх сполучення;
- зносостійкий шар формується на атомарному рівні і є структурою кришталевої решітки металу;
- структура нового сформованого зностійкого шару володіє властивостями утримання масла, тобто в екстремальній (аварійній) ситуації при відсутності штатного мастила, вузол (агрегат) буде стійко працювати протягом тривалого часу;
- довговічність технології разової обробки, що не потребує в подальшому підтримуючих доз і, що підвищує економічність;
- застосовується до двигуна автомобіля якість отриманих після обробки будь яких двох поверхонь, що труться, дозволяє перейти на використання більш дешевих сортів масла та с більш рідкою його заміною (майже в три рази рідше), при цьому суттєво збільшується ресурс двигуна в цілому (приблизно в п'ять раз).
Стадія завершеності розробки:
Впроваджено в виробництво
Техніко-економічний ефект:
- Зниження втрат від тертя більш ніж на 30%;
- Підвищення зносостійкості до п"яти раз;
- Збільшення ресурсу мастил в 3-5 раз;
- Економія електроенергії та палива на 10-20%;
- Зменьшенням шумових та вібраційних характеристик на 4-7 од.;
- Зниження температурних режимів;
- Вирівнювання показників компресії по циліндрам (збільшення її практично до паспортного режиму);
- Зниження СО в 1,5-2,0 рази, СН - на 30-50% (для двигунів з ступенем зносу 60-70%).
Опис розробки:
() Антифрикційний матеріал "ATAS" - це полікристалічна мінеральна композиція, що володіє структурною пам'яттю, яка дозволяє відновлювати та оптимізувати поверхні пар тертя. Одним з принципових розбіжних дій антифрикційного матеріалу є його універсальність, тобто після діяння на поверхневий шар сталі або кольорового металу, внаслідок якого коефіцієнт лінійного розширення якісно нового сформованого шару дорівнює коефіцієнту лінійного розширення тіла металу, з яким він взаємодіє. Новий та якісний антифрикційний зносостійкий шар формується на атомарному рівні і являє собою структурну кришталеву решітку металу, що визначає високу міцність шару, в тому числі і при екстремальних термодинамічних впливах. Поетапне додавання антифрикційного матеріалу "ATAS" в мастило створює новий металокерамічний шар, який дозволяє відновити зношені поверхні і досягти оптимальної геометричної форми в зонах тертя. Створення нової поверхні відбувається в зоні підвищеного зносу, і як наслідок цього, підвищеної температури. Висока температура в зонах тертя створює умови для формування нового металокерамічного шару, що володіє високою міцністю та низьким коефіцієнтом тертя. Дія антифрикційного матеріалу засновано на реалізації в зонах тертя під дією високих контактних температур фізико-хімічних реакцій, при яких руйнуються пики шерехатостей.
Продуктом реакцій - з'єднанням металів - заповнюються впадини шерехатостей і дефекти поверхонь, які утворились в процесі експлуатації силового агрегату. Як тільки сформується новий захисний шар, зменшується тертя і температура в контактній зоні та подальше формування захисного шару зупиняється. Новий шар має високу міцність та ефективно протистоїть зносу, проявляючи властивості, які характерні для легованих сталей. Він володіє явно виявленими антикорозійними і діелектричними характеристиками, які додатково перешкоджають електрохімічній корозії, яка відбувається в процесах тертя. В класичному варіанті існує пара тертя: стінка циліндра та поршень (між ними мастило). Антифрикційний матеріал "ATAS" є третім тілом. Масло тут лише носій цього матеріалу, тобто є воно доставляє його в зону тертя. В результаті формується поверхня, а точніше відбувається більш якісні зміни поверхневого шару по чистоті обробки і мікротвердості. Після обробки антифрикційним матеріалом "ATAS" чистота поверхні нового сформованого зміцненого шару збільшується на 60-80% та відноситься до 14 класу, а по твердості відповідає 75-80 од. по шкалі Роквелла. Отже, шерехатість зведена до мінімуму, практично немає тертя і, відповідно, немає зносу. "ATAS" ефективний в усіх механізмах, де присутні вузли тертя і дозволяє практично повністю запобігти контакт "метал-метал", нарощуючи особливий високоміцний шар, який має підвищену довговічність. Унікальність "ATAS" полягає в тому, що цей композит призначено для разової обробки, вірніше доробки, будь яких двох поверхонь (деталей, вузлів), які між собою труться, незалежно від сполучення в них металів, з ціллю отримання набагато більш якісної поверхні по чистоті обробки, які часто неможливо отримати в заводських умовах з ряду причин. Крім того, структура нового сформованого шару володіє властивостями утримання масла. Антифрикційний матеріал "ATAS" сумісний з будь якими мастильними матеріалами та іншими рідинами, так, як воно служать тільки для доставки композиції в зони тертя та ефективно взаємодіють тільки з поверхнями металів які труться. Принципова відмінність нового антифрикційного матеріалу від інших антифрикційних препаратів складається в тому, що двигун та механізми, які пройшли повну обробку мастильною композицією, не потребують постійної її добавки в мастильне середовище. Антифрикційний матеріал "ATAS"особливо ефективний в навантажених парах тертя і чим вище навантаження, тим скоріший і кращий результат. Це технологія, яка знімає термодинамічний дисбаланс будь яких систем тертя.
B
Відомості про новизну розробки:
є патентів інших країн -- 1 шт.
Результати дослiджень
Відповідає технічній характеристиці
Можливість передачі за кордон:
Продаж патентів Реалізація готової продукції Спільне виробництво,продаж,эксплуатація
Фотодоповнення
Країна
Україна
Для отримання додаткової інформації звертайтесь:: E-mail: gal@uintei.kiev.ua
|