РОЗРОБКА МЕТОДИК МОНІТОРИНГУ ТА УПРАВЛІННЯ ПРОЕКТАМИ ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ НАДЗВИЧАЙНИХ ПРИРОДНИХ СИТУАЦІЙ НА МАГІСТРАЛЬНИХ АВТОДОРОГАХ
Призначення розробки:
Підвищення оперативності та ефективності моніторингу і управління ліквідацією наслідків надзвичайних природних ситуацій на магістральних автодорогах.
Рекомендована область застосування:
Автомобільні дороги.
Технічна характеристика:
Необхідно залучити наукового керівника, відповідальних виконавців, програмістів та лаборантів, використання ПЕОМ і з характеристиками, що задовольняють умовам проведення розрахунків та програмування, периферійне обладнання.
Переваги перед аналогами:
Методики моніторингу та управління проектами ліквідації наслідків надзвичайних природних ситуацій на магістральних автодорогах дозволять приймати управлінські рішення, які засновані на системному аналізі та економіко-математичному моделюванні, використанні математичних, кількісних підходів, та на відміну від існуючих, дозволять приймати науково-обґрунтовані рішення за багатьма критеріями залежно від ступеня визначеності інформації.
Стадія завершеності розробки:
Потрібна доводка
Техніко-економічний ефект:
Результати досліджень відображено при виконанні наступних тем: 42-00-08 "Моделі моніторингу джерел надзвичайних ситуацій на магістральних автодорогах"; 42-01-08 "Управління проектами попередження і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на магістральних автомобільних дорогах".
Опис розробки:
() 1. Проведений аналіз задач моніторингу і управління ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій на магістральних автодорогах (МАД), моделей і методів їх рішення. Розроблені загальна та часткові задачі моніторингу і управління ліквідацією наслідків надзвичайних природних ситуацій (НПС) на МАД. 2. Розроблена структура інформаційної технології моніторингу та управління ліквідацією наслідків НПС на МАД і обґрунтовані методи багатокритеріальної оцінки й оптимізації, що дало можливість структурувати процеси прийняття рішень залежно від міри невизначеності початкової інформації. Розроблено інформаційно-довідкове забезпечення та модель вибору системи управління базами данних, що дозволило організувати інформаційну підтримку і ефективну взаємодію особи, що приймає рішення, з ПЕОМ в процесі рішення задач. 3. Розроблені математичні моделі моніторингу небезпеки НПС і стану МАД за багатьма критеріями, що включають: оцінку і визначення точок контролю показників небезпеки НПС і стану МАД, а також вибір плану їх моніторингу. Відмінність розроблених моделей від відомих полягає в прийнятті рішень за багатьма критеріями в умовах високої міри невизначеності початкової інформації. 4. Розроблені моделі ідентифікації наслідків НПС на МАД, оцінки можливих планів ліквідації їх наслідків з вибором з них ефективного проекта, функціональних підрозділів і необхідних ресурсів, що дають можливість, на відміну від існуючих моделей, приймати ефективні рішення за багатьма критеріями залежно від міри невизначеності початкової інформації. 5. Розроблені моделі і методи планування робіт з ліквідації наслідків НПС на МАД, що дозволяють враховувати, на відміну від існуючих моделей, не тільки ресурсні, але і часові вимоги, а також ризики. 6. Розроблена комп'ютерно-інтегрована технологія у вигляді програмно-методичних комплексів, що дозволило запровадити запропоновані моделі в практику моніторингу і управління ліквідацією наслідків НПС на МАД і автоматизувати процеси прийняття рішень.
Відомості про новизну розробки:
є авторських свідоцтв -- 1 шт.
Результати дослiджень
Потрібне доопрацювання
Можливість передачі за кордон:
Спільне доведення до промислового рівня Створення спільного підприємства
Фотодоповнення
Країна
Україна
Для отримання додаткової інформації звертайтесь:: E-mail: gal@uintei.kiev.ua
|