КАПСУЛА ДЛЯ ПОРЯТУНКУ ПРИ АВІАКАТАСТРОФІ
Призначення розробки:
Український авіаційний інженер винайшов капсулу, яка здатна забезпечити практично гарантоване спасіння всіх пасажирів та екіпажу при авіакатастрофі в повітрі, на злеті і при приземленні.
Рекомендована область застосування:
Авіабудування.
Переваги перед аналогами:
Аналогів у світі немає. Капсула з кріслами для пасажирів і екіпажу може вискакувати з фюзеляжу літака через задній люк за 2-3 секунди і забезпечує майже стовідсотковий порятунок.
Ідея запропонованої капсули не нова, проте недоліком попередніх інженерних рішень є те, що в них пропонується використання підривного розрізання корпусу літака, що веде до незворотності руйнувань і неможливості подальшого використання літака, а також існує небезпека пошкодження, розгерметизації або руйнування самої капсули.
Стадія завершеності розробки:
Потрібна доводка
Опис розробки:
() Ідея даної рятувальної капсули з'явилася давно, але тільки відносно недавно з'явилися надлегкі і міцні матеріали, з яких її можна виробляти - углеволокно.
Механізм дії системи порятунку наступний: концепт капсули з кріслами для пасажирів і екіпажу повинен вилітати з фюзеляжу літака через задній люк за 2-3 секунди. Спочатку з літака виштовхується маленький парашут, він тягне за собою великий, який витягує саму капсулу.
Капсула може бути встановлена тільки на моделях літаків, у яких в хвостовій частині є місце для люка, здатного пропустити предмети великих розмірів, тобто для Boeing або Airbus дана розробка не підходить.
Капсула летить зі швидкістю 8-9 м/с, в конструкції передбачений датчик, який визначає відстань до поверхні. Коли відстань скорочується, включаються порохові двигуни, вони гальмують контейнер - в результаті він приземляється з нульовою швидкістю.
Капсула, яка може встановлюватися на серійні моделі літаків - це перший етап винаходу. Другий - створення нових моделей літаків, оснащених такими капсулами від самого початку. І якщо в першому випадку, коли капсула встановлюється в існуючу модель літака, він стає важче, то в другому його маса не поміняється.
Загальний час, необхідний для реалізації першого етапу проекту - близько чотирьох років. Два роки на розробку і випробування, ще півтора-два роки на отримання сертифікатів льотної придатності ІКАО. Орієнтовна вартість даного етапу - близько $ 1 млн.
Відомості про новизну розробки:
є патентів України -- 1 шт.
Результати дослiджень
Потрібне доопрацювання
Можливість передачі за кордон:
Продаж ліцензій Спільне доведення до промислового рівня Створення спільного підприємства
Фотодоповнення
Країна
Україна
Для отримання додаткової інформації звертайтесь:: E-mail: gal@uintei.kiev.ua
|