технологии

ТРАНСФЕР ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

ТЕХНОЛОГІЯ "ОКСАМИТОВИЙ ШЛЯХ"


Призначення розробки: Український інститут розробив технологію "Оксамитовий шлях" та устаткування для контактного стикового зварювання рейок при улаштуванні безстикової колії з довгих рейкових плітей при реконструкції і будівництві залізниць.

Рекомендована область застосування: Будівництво та реконструкція наземних залізничних колій та колій метрополітену.

Технічна характеристика: Технологія дозволяє з'єднувати високоміцні рейки: зі сталей марки КФ конверторного виробництва; із високомарганцевої сталі 110М13Л з аустенітною сталлю 12Х18Н10Т, що використовується для вставки в конструкції стрілочних переводів.

Переваги перед аналогами: Розробка "Оксамитовий шлях" - це безшумна і ефективна залізниця. Вона дозволяє створювати безстикові рейки майже безкінечної довжини. Аналоги даної технології в світі відсутні. Головною перевагою безстикової колії є майже повна ліквідація стиків, що забезпечує: - значне зниження динамічних сил взаємодії коліс та колії; - зменшення опору руху поїздів (в середньому на 10 %); - підвищення строків служби елементів верхньої будови колії (від 1,2 до 1,9-2,2 разів); - скорочення витрат на ремонти колії і рухомого складу (до 35 %); - економію часу зварювання та втрат металу на оплавлення в 2-3 рази (5-7 т на 1 км колії).

Стадія завершеності розробки: Впроваджено в виробництво

Техніко-економічний ефект: - Скорочення витрат енергії в 1,5 раза; - підвищення екологічної безпеки зварювання, в т.ч. зменшення в 10 разів газоподібних виділень; - покращення показників міцності, пластичності зварних з'єднань рейок різних категорій.

Опис розробки:
()
Стики - це найпоширеніша проблема залізничних шляхів. Наявність рейкових стиків на коліях (42 стики на 1 км колії) зумовлюють: ударні динамічні дії від коліс на рейки; швидке накопичення дефектів на рейках і колесах; швидкий знос коліс рухомого складу і розладнання колії. Таким чином, модернізація колій та впровадження науково-технічних досягнень у виготовлення безстикових колій є нагальною проблемою. Сьогодні безшовні рейки зазвичай мають довжину близько 800 метрів, після чого їх необхідно розділяти. Розробка українських науковців дозволяє з'єднати залізничні станції одним суцільним рейковим полотном. Відсутність стиків означає більший комфорт та більш плавний рух для пасажирів, а також усунення проблем псування та швидкого зносу залізничних колій і коліс рухомого складу. Завдяки використанню зварювальних машин нового покоління технологія забезпечує стикове зварювання високоміцних рейок. Поточна стадія проекту: технологія та устаткування розроблені та запатентовані; зварювальне обладнання виготовляється в Україні та експортується за кордон. Доробка: створення та встановлення WEB-системи віддаленого моніторингу якості зварних стиків рейок в реальному часі на всіх РЗП України; підготовка нормативної бази; розширення мережі безстикової колії "від станції до станції" на залізницях України з виходом на світовий ринок К920.

Відомості про новизну розробки:
є патентів України -- 1 шт.

Результати дослiджень
Відповідає технічній характеристиці

Можливість передачі за кордон:
Продаж ліцензій
Реалізація готової продукції

Фотодоповнення

Країна Україна

Для отримання додаткової інформації звертайтесь::
E-mail: gal@uintei.kiev.ua

або заповнити форму:
Назва органiзацiї :
Адреса :
Розрахунковий рахунок :
Банк :
МФО :
Код ОКПО :

Данi про керiвника наукової органiзацiї :
Прiзвище :
iм'я :
По-батьковi :
Вчена ступiнь, наукове звання :
Телефон :
Факс :
E-mail :
Пропозицiї щодо спiвробiтництва (сумiсне патентування, сумiсне пiдприємство, продаж готового продукту, iнше) :
Країна: