КОМПЛЕКСНА МОДЕРНІЗАЦІЯ ВІЗКІВ ВАНТАЖНИХ ВАГОНІВ
Призначення розробки:
Технологія призначена для збільшення ресурсу візків і поліпшення динамічних показників вантажних вагонів.
Рекомендована область застосування:
Модернізацію можна виконувати в умовах вагоноремонтних або вагонобудівних заводів, в вагонних депо при проведенні планових видів ремонту.
Переваги перед аналогами:
Можливість модернізації візків як експлуатованих, так і нових вагонів. Вона дозволяє: підвищити максимальну експлуатаційну швидкість стандартних візків вантажних вагонів на 30...40 км/год; в 5...10 разів зменшити знос в клиновій системі гасіння коливань; в 4-5 разів зменшити інтенсивність зносу елементів п'ятникового вузла; більш ніж в 2 рази знизити знос гребенів коліс; завдяки зменшенню сил взаємодії пари "колесо-рейка" знизити витрати енергії на тягу поїздів. Вартість аналогів візків нового покоління більше на 1-2 тис. USD, ніж модернізованих візків.
Стадія завершеності розробки:
Впроваджено в виробництво
Техніко-економічний ефект:
Підвищення динамічних і експлуатаційних характеристик вагона. При цьому вартість вагона збільшується всього на 3-4%, а ресурс найбільш зношуваних деталей збільшується в кілька разів, деяких в 10 разів.
Опис розробки:
() Український інститут розробив технологію модернізації візків вантажних вагонів, суть якої полягає у заміні стандартних вузлів тертя візків на нові з покращеними ресурсними характеристиками (адаптованих для країн СНД пристроїв американських компаній) та введенням в конструкцію коліс із новим зносостійким профілем кочення ІТМ-73.
Технологія включає: заміну стандартних жорстких ковзунів із зазорами упругодиссипативними ковзунами постійного контакту для підвищення ступеня пов'язаності візків з кузовом (що дозволяє підвищити критичну швидкість вагона); установку клинів з високоміцного чавуну (замість сталевих) і заміну фрикційних планок зносостійкими планками для істотного зменшення зносу клинової системи демпфірування коливань (що дозволяє значно збільшити ресурс її елементів); укладку в подп'ятнику полімерної прокладки, призначеної для поліпшення роботи п'ятникового вузла і зменшення його зносу; використання замість стандартного профілю коліс спеціально розробленого нового зносостійкого профілю обода колеса ІТМ-73 для зменшення інтенсивності зносу коліс і рейок і полегшення вписування вагонів в криволінійні ділянки шляху. Технологія дає можливість збільшити запас стійкості вагонів проти сходу з рейок, тобто підвищити безпеку руху при збереженні обмежень на швидкість руху; ефективно гасити коливання виляння і бічної качки; повністю виключити явище «jamming» у фрикційній системі демпфірування. Впровадження технології дозволить знизити експлуатаційні витрати на утримання коліс і рейок, що дасть суттєвий економічний ефект.
Експлуатаційні і динамічні випробування, а також спостереження за вагонами в експлуатації підтвердили, а в деяких випадках і перевищили прогнозні оцінки ефективності пропонованої модернізації.
Сьогодні в Україні, Білорусі, Казахстані та Російській Федерації експлуатуються близько 25000 модернізованих новими колесами вагонів. Орієнтовна вартість переобладнання становить усього $2000.
Відомості про новизну розробки:
є патентів України -- 5 шт. є патентів інших країн -- 4 шт.
Результати дослiджень
Забезпечує отримання стабільних результ
Можливість передачі за кордон:
Продаж ліцензій Спільне доведення до промислового рівня
Фотодоповнення
Країна
Україна
Для отримання додаткової інформації звертайтесь:: E-mail: gal@uintei.kiev.ua
|