ЕЛЕКТРОТЕХНІЧНИЙ КОМПЛЕКС ДВООСЬОВИХ ПРОМИСЛОВИХ ЕЛЕКТРОВОЗІВ
Призначення розробки:
Для проведення заміни неекономічних тягових електротехнічних комплексів (ТЕТК) на нові навіть в умовах підприємств, котрі експлуатують такі типи електровозів (рудники, шахти, метробуд тощо).
Рекомендована область застосування:
Енергетика
Технічна характеристика:
Рід струму джерела живлення - постійний
Номінальна напруга живлення силових ланцюгів, В - 250
Мінімальна напруга живлення силових ланцюгів, В - 180
Максимальна напруга живлення силових ланцюгів, В - 325
Рід струму навантаження - Змінний, трифазний
Тип навантаження - Асинхронні короткозамкнуті електродвигуни
Кількість електродвигунів - 2
Номінальна потужність одного тягового електродвигуна, кВт - 50
Схема з'єднання обмоток електродвигунів - Зірка
Максимальне діюче значення першої гармоніки фазного струму протягом 100 с, А - 400
Діапазон регулювання частоти обертання електродвигунів, не менше, А - 1:15
К.К.Д. контролера в часовому режимі, % - 95
Стабілізована напруга живлення допоміжних ланцюгів і ланцюгів освітлення постійного струму, В - 24±0,7
Потужність джерела стабілізованої напруги живлення допоміжних ланцюгів і ланцюгів освітлення постійного струму, Вт - 300.
Переваги перед аналогами:
Комплекс відрізняється від існуючих зразків контактно-резисторних систем з тяговими двигунами постійного струму економною імпульсною (плавною) системою керування та частотою обертів тягових двигунів. В якості останніх розроблено асинхронні тягові двигуни, котрі мають значну перевагу перед двигунами постійного струму в тягових варіантах промислових електровозів.
Стадія завершеності розробки:
Підготовлено до впровадження
Техніко-економічний ефект:
Розробка дозволяє економити 40-50 % електроенергії при русі електровозів, зменшити на 20-30 % матеріальні затрати на обслуговування та ремонт, підвищити зчіпну масу електровозу та його продуктивність роботи.
Перший етап (0,5 року - €12 тис.): теоретичні дослідження умов функціонування електровозів на конкретному підприємстві.
Другий етап (1 рік - €15 тис.): розробка експериментального зразку. Проведення випробувань в умовах підприємства.
Опис розробки:
() Тяговий електропривод складається з комплекту силових і допоміжних пристроїв, що мають назву КТНЧ (контролер транзисторний частотний) і двох тягових асинхронних електричних двигунів потужністю 50 кВт кожен.
КТНЧ (надалі іменований "контролер") призначений для управління тяговим електроприводом на базі асинхронних електродвигунів з короткозамкнутим ротором, і допоміжним електроустаткуванням копальневих контактних електровозів зчіпною масою 10-14 тонн.
Контролер забезпечує:
- плавний розгін електровоза з регульованим прискоренням;
- регулювання швидкості руху в тяговому режимі;
- рух електровоза в режимі вибігу;
- динамічне гальмування з регульованим уповільненням;
- реверсування напряму руху електровоза;
- обмеження струму двигунів;
- захист системи в аварійних режимах;
- вимірювання температури складових частин контролера і двигунів від датчиків встановлених на них;
- контроль швидкості обертання двигуна від датчика встановленого на одному двигуні;
- управління звуковим сигналізатором;
- блокування руху за відсутності машиніста;
- індикацію працездатності системи;
- безструмове відключення лінійного контактора при зниженні живлячої напруги нижче мінімального рівня і його безструмове спрацьовування при перемиканні режимів хід - гальмо;
- живлення ланцюгів освітлення і допоміжних ланцюгів управління електровозом стабілізованою напругою постійного струму;
- комутацію ланцюгів освітлення.
Експериментальний зразок ТЕТК, виготовлений ВАТ "Електромашина", пройшов випробування на шахті "Батьківщина" ВАТ "Криворізький залізорудний комбінат".
Результати дослiджень
Готове до впровадження
Можливість передачі за кордон:
Спільне доведення до промислового рівня
Фотодоповнення
Країна
Україна
Для отримання додаткової інформації звертайтесь:: E-mail: gal@uintei.kiev.ua
|