технологии

ТРАНСФЕР ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

БАГАТОКАНАЛЬНИЙ ДАТЧИК ЗАДИМЛЕНОСТІ ДЛЯ СИСТЕМИ ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ


Призначення розробки: Датчик призначений для виключення помилкового спрацьовування в приладах диму, зумовленого подібністю сигналу від диму та пилу при використанні технології оптичного розсіювання світла.

Рекомендована область застосування: Розробка може бути використана для запобігання пожежі в робочих, складських, готельних та офісних приміщеннях, а також в залізничному та авіаційному транспорті.

Переваги перед аналогами: Вперше розроблено та запропоновано спеціалізований багатоканальний датчик задимленості, який дозволяє виокремити впливи температури, часток пилу, та продуктів горіння, внаслідок чого відсутнє його хибне спрацювання.

Стадія завершеності розробки: Потрібна доводка

Техніко-економічний ефект: Вперше розроблено детектор задимленості, який відрізняє складову диму від складової пилу.

Опис розробки:
()
Відомо, що система пожежної сигналізації (СПС) належить до числа систем вищої категорії за критерієм відповідальності за безпеку як об'єкту, на якому вона встановлена, так і людей, що знаходяться в ньому. Особливу актуальність якість СПС має в авіації, в якій прийнято не здійснювати політ, якщо СПС несправна, і завершувати його в разі отримання сигналу з СПС (справжнього чи помилкового) про пожежу, тобто перервати плановий політ. Світова статистика показує, що майже 60% сигналів "пожежа", які формуються СПС в польоті, є помилковими, при тому, що надійність відповідає вимогам і нормам. В результаті аналізу таких помилкових спрацьовувань СПС систем визначено, що їх причиною є однаковий вплив на оптичні сенсори цих систем від пилу і диму, тобто розсіювання світла однаково відбувається як на частинках пилу, так і на частинках диму. Проблема подібності сигналу від диму і пилу актуальна і для атомних електростанцій, морських і підводних судів, військових складів, логістичних центрів, а також літаків. Згідно зі звітом Airbus, з 63 випадків задимлення 42 були помилковими. Вітчизняні вчені підійшли до цього питання з принципово нового фізичного явища - порушеного повного відбиття лазерного випромінювання від спеціальних наноструктур. Була досліджена можливість використання цього явища і виявлено, що пил і дим можуть детектуватиметься окремо. Розділити сигнал від диму та пилу пропонується за рахунок додаткових каналів, які повністю виключають можливість помилкового спрацьовування - при ефективності інших існуючих рішень від 40%. Багатоканальний датчик задимленості складається з випромінювачів та фотоприймачів, які розташовані в різних каналах з різними геометричними розмірами. В нього додатково введений сенсор температури і чутливий елемент зі скла з напиленим шаром золота, а як випромінювач використано лазер, при цьому кут між падаючим та відбитим оптичним випромінюванням відповідає куту плазмового резонансу при наявності на чутливому елементі молекул оксиду вуглецю. Датчики можуть розташовуватися в багажних відділеннях і туалетах літаків, а їх вартість становить близько $800 на відміну від менш дієвих західних аналогів, ціна яких становить до $ 2000.

Відомості про новизну розробки:
є патентів України -- 1 шт.

Результати дослiджень
Потрібне доопрацювання

Можливість передачі за кордон:
Спільне доведення до промислового рівня

Фотодоповнення

Країна Україна

Для отримання додаткової інформації звертайтесь::
E-mail: gal@uintei.kiev.ua

або заповнити форму:
Назва органiзацiї :
Адреса :
Розрахунковий рахунок :
Банк :
МФО :
Код ОКПО :

Данi про керiвника наукової органiзацiї :
Прiзвище :
iм'я :
По-батьковi :
Вчена ступiнь, наукове звання :
Телефон :
Факс :
E-mail :
Пропозицiї щодо спiвробiтництва (сумiсне патентування, сумiсне пiдприємство, продаж готового продукту, iнше) :
Країна: