ПІДВИЩЕННЯ ЗНОСОСТІЙКОСТІ ДЕТАЛЕЙ ВАЖКОНАВАНТАЖЕНИХ ВУЗЛІВ
Призначення розробки:
Український інститут розробив технологію виготовлення важконавантажених вузлів тертя, що забезпечує, за рахунок організації примусового твердого змащування, істотне збільшення надійності і ресурсу їх роботи.
Рекомендована область застосування:
Підвищення зносостійкості бурових доліт, підп'ятників системи турбонаддуву дизелів та ін.
Переваги перед аналогами:
Випробування доліт і підп'ятників, виготовлених із застосуванням розробленої технології, показали істотне (в 1,5-2 рази) підвищення їх зносостійкості в порівнянні зі стандартними.
Стадія завершеності розробки:
Випробувано в режимі дослідної експлуат
Опис розробки:
() Значною проблемою машин та механізмів, що працюють в екстремальних умовах (високі питомі тиски та температури, великі швидкості ковзання, дія агресивних середовищ та вакууму), є низька зносостійкість найбільш відповідальних деталей пар тертя. Такі умови характерні для опор бурових доліт, підп'ятників валів турбин систем турбонаддуву двигунів, лопаток газових турбін й таке ін. Відмінною особливістю їх роботи є ускладненість або взагалі неможливість доставки та утримання в зоні контакту деталей мастила. Такі деталі, як правило, працюють в умовах сухого тертя.
Технологічні заходи, розроблені до теперішнього часу, дозволили вирішити ряд проблем. Однак порівняння умов роботи важконавантажених вузлів сухого тертя з умовами роботи деталей з традиційними видами змащення показують, що вони по ресурсу роботи в десятки й сотні разів поступаються останнім.
Український інститут пропонує технологію, за якою на контактуючих поверхнях тертя виготовляються певним чином розташовані поглиблення, заповнені з застосуванням лазерного наплавлення спеціальним антифрикційним матеріалом. Форма заглиблень, закономірності їх розташування по поверхнях тертя, співвідношення "бронзової" і "сталевої" складових визначаються шляхом оптимізації.
Особливістю розробленої технології є те, що в процесі лазерного наплавлення в спеціальному заглибленні на поверхні деталі формується шар антифрикційного композиційного матеріалу. Наплавлений шар міцно з'єднаний з підкладкою завдяки наявності між ними металургійного зв'язку. Під закристалізуваним антифрикційним матеріалом в сталевій підкладці розташовується зона термічного впливу, де мали місце процеси аустенізації й наступного автогартування з утворенням високодисперсного мартенситу з високою мікротвердістю. Така багатошарова структура матеріалу забезпечує плавне підвищення градієнту механічних властивостей від поверхні в глибину.
Результати дослiджень
Забезпечує отримання стабільних результ
Можливість передачі за кордон:
Продаж патентів Спільне доведення до промислового рівня
Фотодоповнення
Країна
Україна
Для отримання додаткової інформації звертайтесь:: E-mail: gal@uintei.kiev.ua
|